Utflykt

Igår var jag och Liam på en liten utflykt. Vi åkte hem till mamma och hämtade henne och Alma sen blev det en sväng till morfar och sedan Ica Maxi. Helt underbart väder igår, 10 grader varmt. Underbart, men vad tusan ska man klä på Liam då? Blev tillslut mössa, halsduk och fleecejacka. Inga extra byxor eller vantar. Raggsockor på fossingarna och en filt över babyskyddet.
Måste verkligen köpa lite vårkläder till lilleman. Får ta det på torsdag när vi ändå ska till Gävle och titta på en ny bilstol. Babyskyddet börjar bli trångt åt våran stora lilla kille :( Det som är viktigt med nya stolen förutom att den är säker är att den går att luta så han sover bra i den. Han är ju fortf bara 6 månader. Lutar åt en Acta Graco Cosmic Comfort tror jag det var. Iaf en sån som vi fått rekommenderad av Katja och Erik. Efetrsom man inget vet är det ju bäst att gå på vänners rekommendationer, dom i affären vill ju alltid sälja det dom tjänar mest pengar på och det behöver ju inte alltid betyda den som är bäst för oss.
Lördagkvällen avslutades iaf med Hängmörad rostbiff och hemgjord klyftpotatis med persilja och vitlök. Gott gott! Till efterrätt chokladmousse med hallon (inte Euroshoppers :P). Nu ska jag försöka få Liam att sova lite middag, 4 ville han upp i morse men lyckades snooza i omgångar till 6 iaf... Zzzz



Liam med sin mormor


Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Vilken härlig dag ni fick! :) Jag har också stannat till och funderat på vad jag ska ta på lillungen de senaste dagarna, när solen lyst så varmt. Hon har en väldans massa overaller, men bara två jackor; en som är för liten och en som är förstor. Nu fick hon världens tuffaste skinnjacka av en av dopgästerna igår, så vi får köra på den! :D

2010-03-21 @ 13:12:15
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Jennie & Grodan

Jätte bra & kul för våran del att du kunde skriva av dig! För vi känner inga andra med barn här nere, så man vet ju inte hur man ska bete sig mot kompisarna. Jag har sagt klart & tydligt att Felicia nattas 18.30, vill dom umgås med mig får dom komma hit innan dess. Thomas slutar & kommer hem vid 19-20 tiden så när han kommer hem så vill inte jag sätta mig på någon tunnelbana & åka till kompisarna. Nej nej, då vill JAG sätta mig ner i soffan & dö av... alt ta hand om berget med disk som man staplat upp under dagen. så svårt med balansen.



Men går inte att säga till kompisarna att "ni förstår när ni skaffar barn" för dom bara säger att livet tar inte slut bara för att man skaffar barn.



Meningslöst att tjaffsa om sådana saker som inte går att förklara.



Tyvärr har thomas ett jobb där det måste vara 0 eller 100 %. Annars så hade du en bra lösning med att han kan vara hemma en dag i veckan.



Våran lösning vill helst att vi ska vara kravlösa att slippa kompisarna tjat om att vi är tråkiga som bara vill ta det lugnt den enda dagen i veckan vi har :(



2010-03-21 @ 13:40:41
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: Det var ju just det, den var jätte billig! Eller i alla fall 150 kr tycker jag är ett överkomligt pris för en jacka på H&M. Dom hade ju 100 kr rabatt på alla deras jackor och kavajer så det kan hända att det mesta är slutsålt redan men annars så är ju det mesta billigt på H&M :P

2010-03-21 @ 15:10:52
URL: http://grynis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0