Fransk korvstroganoff med dragon

Världens godaste korvstroganoff?

Börjat prenumerera på LagaLätt då man fick en prova på pren med Mama. Fått ett nummer hittills och riktigt nöjd. Många recept som verkligen är värda att prova då dom både är enkla, billiga, lätta att göra men ändå känns lite lyxigare. Hursomhelst, gjorde den här korvstroganoffen idag och wow! testa säger jag bara :) Smakar korvstroganoff men ändå inte och gott var det tyckte både jag och Mange.

Fransk korvstroganoff
20 min
4 portioner
564 kcal/portion

3 dl basmatiris
400g falukorv
2 medelstora gula lökar
2 1/2 dl matlagningsgrädde
4 msk tomatpure
2 dl vatten
2 msk kycklingfond
1 msk dijonsenap (jag anv graveljis söt-starka då det var vad som fanns hemma)
1 tsk torkad dragon
2 tsk rödvinsvinäger
2 krm salt
2 krm peppar

1. Koka riset enl anvisning
2. Skär korven i stavar, skala och hacka löken. Stek först löken i lite olja utan att den tar färg. Lägg löken åt sidan och stek korven i lite olja så att den får lite färg. Lägg i löken igen.
3. Blanda ner grädde, vatten, tomatpuré, fond, vinäger och dragon. Låt småkoka några minuter.
4. Krydda med salt och peppar.

Här skulle det såklart ha varit en fancy bild alá glassigt matmagasin men nej tänkte inte på det, men laga korvstroganoffen!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Nyttigt finns inte i en viss persons ordförråd är jag rädd.

2010-10-22 @ 11:31:54
URL: http://fetthysteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0