Så mycket att berätta, men så lite tid...

Ja jag börjar nu inse hur det är att vara heltidsarbetande mamma. Det blir inte överdrivet mycket tid över till att blogga direkt, men senaste veckan är det så mycket jag har känt att jag vill blogga om faktiskt...

Den här ångesten som kommer över mig var och varannan dag. Ångesten och smärtan jag känner när barn far illa för jag sätter mig själv i samma situation och får fysiskt ont. Jag måste sluta läsa tidningar och se nyheter, helt seriöst alltså för mitt eget välbefinnande. I onsdags scrollade jag på aftonbladet och läste rubriken:

Kinesisk kvinna tvingades att abortera 8-månaders foster då hon bröt mot lagen om 1 barn per familj.

Mådde dåligt i två dar och nu mår jag dåligt igen. Varför är världen så grym...

Nej ska komma på något roligare att skriva om, har en massa mysiga mms bilder jag kan lägga upp istället. Nu ska jag försöka njuta av en mysig lördagkväll med min sjuka stackars sambo. Man får inte glömma bort att det finns en stor (större och skäggigare) kille här hemma som också behöver lite kärlek för att må bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0