Supergoda fläskkotletter

Hittade ett recept när jag googlade "godaste fläskkotletterna". Ica har ju för 39kr kilot den här veckan så... Hur som, blev fantastiskt gott. Men nästa gång blir det med fläskfilé för undrar om inte det här var den ultimata såsen för fläskfilé...

4 personer

6 kotletter
4 dl creme fraiche
2,5 dl matlagningsgrädde
6 msk sweet chilisås
2 msk soya
salt och peppar

Lägg kotletterna i en form. Blanda ihop såsen och häll över.
180 graders ugn i 90 minuter. Smaka av såsen med salt och peppar (jag hade varken eller) Servera med ris, pressad potatis eller vad man nu vill ha till.
Jag tyckte att såsen var för grynig när jag tog ut formen ur ugnen så jag la kotletterna åt sidan, vispade såsen och la tillbaka dom. Men smaken är ju som baken :)


Minimal arbetsinsats och maximal utdelning kan man nog sammanfatta det här receptet ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja jag hoppas också att du får föda barn istället! Känner mig lika involverad i din förlossning som min egen, så nu jäklar får hon ta och titta ut snart så jag kan koncentrera mig på min egen hihi

Här har jag totalt tappat sugen på att laga mat, mcdonalds till lunch och lasagne till middag.....får prova det där receptet nån gång när lusten kommer tillbaka. S



Tack så mycket!

2011-08-27 @ 21:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0