Lillstumpan 4 månader!

Ja jösses vad tiden går fort! Det känns både som en evighet och som igår den där natten på förlossningen då Saga kom ut med en väldans fart. Tiden sedan dess har varit lika underbar som jobbig. Att ha två små är ingen barnlek, men vilken belöning man får!
Saga är en go och glá liten skrutta som skrattar för det mesta om hon inte är hungrig eller blir lite för trött. Hon hänger med på allt här hemma och har fått se på alldeles för mycket barnprogram för sin ålder. I början var hon ganska noga med att äta var tredje timme och sova läääänge utan mat på natten, sen kom eksemen.... Och nu ammar jag henne mest hela tiden, dag som natt. Börjar minst sagt bli lite slitigt, men nu får vi ju börja ge lite smakisar och gröt, hoppas att det kan göra underverk för nattsömnen. Som det är nu så är vi lite i en ond cirkel, hon äter så ofta att jag har henne hos mig i sängen. Och när jag har henne hos mig så vaknar hon lättare av att jag rör mig...

I tisdags var vi iaf på BVC för kontroll, lillstumpan växer bra :) Viktkurvan har dock börjat att plana ut lite, trots att hon äter mest hela tiden...

Saga 4 Månader
Vikt: 7500g
Längd: 66,5cm

Liam 4 månader
Vikt: 8200g
Längd: 67,5

Dags att rensa ut garderoben på strl 62 nu.. 68 sitter som ett smäck och 74 ser inte stort ut.. Det går åt en del kläder om man säger så...



Premiär idag!


Kommentarer
Postat av: ENDENISE - Vinn 2 par skor ♥

sv: jag tror loppan också har någon sväng av kolik om kvällarna. Samma veva varje kväll. Idag har det iof vart på förmiddagen men ja.. jobbigt är det!

2011-12-29 @ 13:16:48
URL: http://endenise.se
Postat av: ENDENISE - Vinn 2 par skor ♥

sv: Grejen är den att alla som kan hjälpa till jobbar. Wilgot går och lägger sig ganska tidigt, kl 18 och efter det så är det ju bara jag och Lo då är hjälpen inte så stor nytta liksom. Vi har gammo som jag ofta går upp till för att få lite avlastning. Men hon orkar inte så mkt så jag vill liksom inte be henne om det inte är totalt katastrof. Men ja, jag orkar ju fast man är bra matt om kvällarna och framför allt i psyket. Tack för alla tips ! kram

2011-12-30 @ 13:40:58
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0