Det där med rutiner

Sova hela natten och att somna snabbt vid läggning har ju aldrig existerat här hemma. Tidigare kunde vi får ligga i 2 timmar med Liam på kvällen innan han somnade och åt gjorde han MINST 3 ggr varje natt.

Jag har känt lite att herregud jag orkar inte längre. Sedan Liam föddes för 1,5 år sedan så hade jag aldrig sovit mer än ett par timmar i sträck. Nu när det blev dagis så har fisen varit helt slut på kvällarna och kunnat sova lite längre innan det är dags för första nattflaskan med välling men också vaknat vid 4-5 på morgonen och viljat gå upp för att sen somna om vid 8-snåret och kunna sova ett par re timmar. Inte okej.

Så som den mes jag är (som inte klarar av någon gråt från ledsen Liam) har vi iaf lyckats få till några rutiner och numer ser dagarna ut såhär..

6-6,30 Godmorgon
11.15 Lunch (samma tid som på dagis)
efter lunch sova i vagnen ute till han vaknar
14,30 mellis
17,00 Kvällsmat
18.00 Välling och läggdags, somnar oftast före 19. 

På nätterna äter han en bra natt klockan 04.00 och när han vaknar efter 06. Men har han inte ätit så mycket på dagen brukar han vilja ha en flaska vidd 23-00 någongång också.

Jag vet att jag (vi) varit mesar när det gäller att somna i egen säng och inte äta på nätternaoch med nästa bebis ska jag iaf vara bättre från början med att den ska kunna somna i egen säng :)

Kommentarer
Postat av: ...

Ska ni ha en till liten??

2011-03-14 @ 16:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0