6 veckors koll

Idag var vi på BVC igen för vägning och mätning. Saga följer sina kurvor och hade gått upp nästan ett halvt kilo på två veckor och väger 5700g nu (Stoor tjej) Pratade lite med BVC sköterskan om sömn, tålamod med Liam, att hon är så ledsen på kvällarna och så. Hon är verkligen jättebra min BVC sköterska och förstår precis hur jag känner det då hennes karl också jobbade skift när barnen var små och dom hade kolik på kvällarna.. Vilken tur att BVC finns :)

Igår så var mamma här och lekte med Liam så jag kunde göra middag, badade honom och nattade medan jag bar runt på ledsen Saga. Hon tog hand om disken sen när Saga däckat en stund också. Känner mig så otroligt tacksam, det känns alltid dumt att be om hjälp när man liksom valt att ha det såhär. Känns som att man är en dålig mamma som inte riktigt orkar. Därför är det så underbart när mamma erbjuder sig och säger åt mig att sitta ner en stund, det är guld värt.

Tack för att du är så underbar mamma och förlåt för att jag aldrig ville städa mitt rum när jag var liten <3

Kommentarer
Postat av: Kim

Ja det känns som vi lever i väldigt liknande situationer! Ettan och tvåan verkar ha en det gemensamt:) Roligt, att få kontakt. Jag beundrar tvärt om dig om du lyckas låta kroppen vara ett tag. Jag vill göra det och bara fokusera på familjen och allt det nya. Äta det som faller oss in och bara vara. Men jag känner migsjälv väl och vet att jag tyvärr stör mig för mycket på mammakroppen och konstant avundas dem som slipper. Tycker själv att det är ganska "själviskt" att lägga mig energi på att vantrivas men det väljer man visst inte. Lite för mycket tonåring kvar i mig kanske?

2011-10-12 @ 11:08:39
URL: http://michelleangelica.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag får ta time out veckan ut med barnvakts(2åringen) lördag och komma på hur jag ska ha det:-) min bebis har tröttmössa och tror det är natt på dagen. Och äter nästan alla mål(har valt om till flaska) om natten. Hur är din tjej? Svårt att försöka styra så små tycker jag, inget är ju "roligt" ännu.

2011-10-12 @ 19:11:28
URL: http://michelleangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0