En månads mat

Här är 29 maträtter, vissa flera gånger, för februari. Vi lagar mat 1 gång/dag och äter rester den andra gången. Hämtmat max 1 gång/vecka :)


Falukorv i ugn och potatismos
Köttfärssås och spaghetti
Ugnspannkaka
Pasta med franska örter, champinjoner och rökt kalkon
Tacos
Fisk i dillsås
Räksallad
Kräftsallad
Tonfisksallad
Ost och skinsallad
Ost och skinksås
Lunchkorv i ugn med potatismos
Isterband och stuvad potatis
Lax med bakad potatis och kräftröra
Kyckling, ris och currysås
Köttbullar med gräddsås
Schnitzel och stekt potatis
Fläskfilé i ost och senapssås
Köttfärssås och spaghetti
Våfflor
Laxlasagne med citronsås och fetaost
Lasagne
Fiskgratäng med räkoroch champinjoner
Stekt panerad spätta
Stuvade makaroner med falukorv
Stuvade morötter med falukorv
Rotmos, senapssås och falukorv
Stekt fläsk, löksås och potatis
Hamburgertallrik
Tomatsoppa
Bruna bönor och korv
Blodpudding och bacon

Mestadels helt vanlig husmanskost. Jag vill att mina barn ska få äta mat som jag också åt som liten som tex isterband, stekt fläsk och blodpudding :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra där! Vi äter också en hel del husmanskost, helt klart den godaste maten.

En fråga bara, månadshandlingen det där är bara själva maten? eller är blöjor och hygienartiklar inräknade med??



2012-02-03 @ 11:52:57
Postat av: Katja

Va bra att Liam äter sallad, kostar ju inte så mycket. Jag får aldrig mina barn att äta sallad till middag... :(

2012-02-04 @ 10:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0