En rätt ok natt

Sitter med Saga och tittar på Benny Anderssons Orkester nu. Uppstigning blev det vid strax före sju. Inte för jag vet vad stumpan skulle upp och göra för hon verkar rätt trött redan, men men. Fick byta blöja och få i oss frukost iaf. Väldigt lugnt här hemma utan stora busen och pappan. Ska ringa mamma snart och höra hur det gått i natt. Nattningen av Liam gick super iaf, den skötte morfar om :) Längtar tills vi får pengar så jag har råd att hämta ut nutrimeg på apoteket. Hon äter mycket den här lilla damen och verkar behöva det. I natt åt och somnade vi vid 21.30 (eller ja jag somnade vid 23), sedan mat 23.30, 03-tiden och sen en gång i timmen till sju. Så det blir minst sagt lite hattigt med sömnen. Saknar tiden innan eksemen då hon åt 1-2 ggr per natt :( Längtar på sätt och vis efter att sluta amma med. Men jag är ruskigt kluven och får lite ångest vid tanken. Amningen har verkligen fungerat super sen dagen Saga kom. Aldrig ont i tuttarna och hon suger bra. Till skillnad mot Liam har jag inte på tok för mycket mjölk heller. Det är verkligen en ynnest att kunna amma sitt barn så problemfritt. Och praktiskt! Men det krävs en hel del mat för att hålla en nästan 8kgs guldklimp nöjd och glad... ps. Känns konstigt ibland att skriva morfar. Liams "riktiga" morfar är ju i himlen, men han har turen att få ha en underbar morfar ändå. Och morfar Pelle är ju den enda morfar för honom, även om jag saknar min pappa varje dag. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0