Lax på Sannas vis

När jag väl skulle laga laxen häromdagen var jag inte alls sugen på pasta eftersom vi ätit det några dagar så jag modifierade receptet och serverade med pressad potatis. Det blev jättegott verkligen, tom Liam åt massor och bad om mer :)

2 vuxna och 2 barnportioner

300g laxfile i bitar (findus har billig och bra fryst)
potatis för 4 port
1 gul lök
1 liten påse babyspenat
2dl creme fraiche mexican chili (paprika och chili)
1 dl mjölk
150g skalade räkor
1/2 fiskbuljongtärning
salt och peppar.

Skala och koka potatisen. Tina laxen och skär i mindre bitar. Hacka löken. Stek lax och lök en stund i lite smör, lägg i spenaten. Låt spenaten krympa ihop lite medan du blandar creme fraiche, mjölk och buljong. Om räkorna är frysta kan du hälla på dom nu, annars har du i dom när det nästan är klart. Häll över såsen och låt småkoka tills laxen är klar. Smaka av med salt och peppar.
Servera med pressad potatis.

Bild blev det ingen för jag var så hungrig att jag inte tänkte på det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0